کد خبر: 1212690
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
سوخت جنگنده‌های اسرائیلی به تابلوی عبور ممنوع انصارالله خورد 
یمنی‌ها در پی جنگ‌افروزی‌های امریکا و انگلیس در دریای سرخ که منطقه را به انبار باروت تبدیل کرده‌اند، ضرب شست دیگری به ائتلاف دشمنان نشان دادند و در تازه‌ترین دستاورد، یک نفتکش انگلیسی را که حامل سوخت برای جنگنده‌های صهیونیستی بود هدف قرار دادند. این حمله نشان داد عبور از تنگه باب‌المندب برای کشتی‌های صهیونیستی و هم‌پیمانان آن همچنان ممنوع است
جوان آنلاین: در پی جنگ‌افروزی‌های امریکا و انگلیس در دریای سرخ که منطقه را به انبار باروت تبدیل کرده‌اند، یمنی‌ها ضرب شست دیگری به ائتلاف دشمنان نشان داد و در تازه‌ترین دستاورد، یک نفتکش انگلیسی را که حامل سوخت برای جنگنده‌های صهیونیستی بود، هدف قرار دادند. این حمله نشان داد عبور از تنگه باب‌المندب برای کشتی‌های صهیونیستی و هم‌پیمانان آن همچنان ممنوع است. چنانکه عصر دیروز هم مرکز تجارت دریایی انگلیس از حمله به یک کشتی تجاری و یک قایق در خلیج عدن خبر داد. 
 
امریکا و انگلیس تصور می‌کردند که با حملات به مواضع نظامی در یمن می‌توانند انصارالله را به عقب‌نشینی از عملیات در دریای سرخ وادار کرده و امنیت کشتی‌های صهیونیستی را تضمین کنند، اما این حملات مستمر نتیجه عکس داد. انصارالله که بار‌ها هشدار داده پاسخ سختی به ماجراجویی‌های امریکا و متحدانش خواهد داد بار دیگر قدرت موشکی خود را به رخ دشمنان کشید تا حساب کار دست‌شان بیاید که ابتکار عمل در آبراه دریای سرخ در دستان یمنی‌ها قرار دارد. 
یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن شامگاه جمعه در بیانیه‌ای از هدف‌گیری نفتکش انگلیسی «مارلین لواندا» در خلیج عدن با تعدادی موشک خبر داد و گفت که موشک‌ها مستقیماً به کشتی اصابت کرده و باعث سوختن محموله آن شد. به گزارش شبکه المیادین، در این بیانیه آمده است: «نیرو‌های مسلح یمن ادامه عملیات خود را در دریای سرخ و دریای عرب علیه کشتی‌های اسرائیلی یا عازم بنادر فلسطین اشغالی تا پایان تجاوز در غزه و رساندن مواد غذایی و دارویی به مردم فلسطینی تحت محاصره در این منطقه ادامه خواهند داد.» فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) اعلام کرد که یک موشک بالستیک پرتاب شده از یمن به نفتکش «مارلین لواندا» که پرچم جزایر مارشال را برافراشته بود، اصابت کرد و خساراتی به این نفتکش وارد شد ولی تلفات جانی نداشته است. 
یکی از مقامات صنعا به سایت «یمن مانیتور» گفت: «ما عمداً قسمت عقب «مارلین لواندا» را جایی که مخازن نفت در آن قرار دارد هدف قرار دادیم تا خدمه کشتی آسیب نبینند، اما شرکت به سمت راست اشاره می‌کند.» شرکت چندملیتی ترافیگورا که مالک این نفتکش است، در بیانیه‌ای اعلام کرد که آتش‌سوزی در کشتی برای چند ساعت ادامه داشت و تجهیزات آتش‌نشانی برای مهار آن وارد عمل شدند. 
 
 سوخت رسان جنگنده‌های اسرائیل
نفتکش انگلیسی می‌رفت که بنزین روی آتش جنگ در غزه بریزد، اما یمنی‌ها از این کار ممانعت کردند. برخی منابع آگاه به المیادین گفتند که نفتکش هدف قرار گرفته، حامل سوخت برای جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بود. منابع مذکور تأکید کردند که دو کشتی انگلیسی و امریکایی، نفتکش انگلیسی هدف قرار گرفته را در دریای سرخ همراهی می‌کردند، اما با شروع درگیری با نیرو‌های مسلح یمن فرار کرده و کشتی باری انگلیسی را به حال خود رها کردند. منابع سیاسی همچنین خاطرنشان کردند که فرار ناو‌های حفاظتی امریکایی و انگلیس و رها کردن کشتی انگلیسی در دریای سرخ، طرف‌هایی را که در منطقه به دنبال حفاظت خارجی هستند، در برابر سؤالات جدی قرار می‌دهد. این حمله یک روز پس از اعلام تحریم‌های امریکا و انگلیس علیه چهار تن از رهبران نیرو‌های انصارالله انجام شد. 
در واکنش به عملیات موشکی انصارالله، امریکا و انگلیس حملات هوایی را به برخی مناطق یمن انجام دادند. شبکه المسیره گزارش داد طی دو حمله هوایی از سوی امریکا و انگلیس منطقه «رأس عیسی» در استان الحدیده مورد حمله قرار گرفته است. با این حال گزارش عصر دیروز مرکز تجارت دریایی بریتانیا که از حمله به کشتی تجاری و قایق در خلیج عدن خبر داد، نشان داد که حملات لندن و واشینگتن همچنان بی‌تأثیر است.
حمله انصارالله به نفتکش‌های انگلیسی درحالی است که مقامات امریکایی و اروپایی همواره ادعا کرده‌اند که بسیاری از کشتی‌هایی که به سمت سرزمین‌های اشغالی در حرکتند تجاری هستند، اما ثابت شد که غربی‌ها حتی نیاز سوختی جنگنده‌های صهیونیستی را هم تأمین می‌کنند. جنگنده‌هایی که در چهارماه گذشته با هزاران حمله به غزه، ده‌ها هزار نفر را به خاک و خون کشیده‌اند و ارسال مشتقات نفتی از سوی غربی‌ها به سرزمین‌های اشغالی نه تنها کمکی به توقف درگیری‌ها در غزه نمی‌کند بلکه صهیونیست‌ها را نسبت به ادامه کشتار‌های بیشتر گستاخ‌تر می‌کند. 
امریکا و انگلیس هدف از تشکیل ائتلاف دریایی را تأمین امنیت دریانوردی بین‌المللی اعلام کرده و حملات خود به مواضع انصارالله را با این اقدام توجیه می‌کنند. یمنی‌ها بار‌ها اعلام کرده‌اند تا زمانی که جنگ در غزه ادامه دارد حملات آن‌ها به کشتی‌های راهی سرزمین‌های اشغالی هم ادامه خواهد داشت و به همین خاطر به امریکا و انگلیس هشدار داده‌اند به جای جنگ‌افروزی در دریای سرخ، اسرائیل را به توقف جنایات و نسل‌کشی فلسطینیان وادار کنند. 
با وجود تحرکات نظامی امریکا علیه یمن که نگرانی‌ها را نسبت به تشدید دامنه درگیری‌ها افزایش داده است، ژنرال چارلز سی‌کیو براون، رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا روز شنبه با این ادعا که واشینگتن به دنبال تنش در دریای سرخ نیست، گفت که هدف این کشور ایجاد بازدارندگی علیه فعالیت‌های انصارالله است. 
 
 تبادل آتش در جبهه لبنان 
به موازات عملیات انصارالله در دریای سرخ، حزب‌الله لبنان هم جبهه شمالی را برای اشغالگران صهیونیست ناامن‌تر کرده است. حزب‌الله روز شنبه حملات جدیدی به مواضع نظامیان صهیونیستی در مرز لبنان با فلسطین اشغالی انجام داد. به گزارش المیادین، مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد که حمله جدید موشکی به مرکز تجمع نظامیان صهیونیست در حومه پادگان دوویو انجام داده است. همچنین حزب‌الله مرکز خربه ماعر را نیز با موشک هدف قرار داد. رسانه‌های صهیونیستی هم گزارش دادند که حزب‌الله شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی را با موشک‌های «برکان» هدف قرار داد. بر اساس این گزارش، در پی هدف قرار گرفتن یک هدف نظامی در اطراف شهرک صهیونیستی شلومی، آژیر خطر برای بار دوم در این شهرک به صدا درآمد. همچنین آژیر خطر در شهرک‌های دیشون، المالکیه، یفتاح، راموت نفتالی و مبؤوت حرمون در شمال فلسطین اشغالی در پی حملات موشکی و راکتی حزب‌الله به صدا درآمد. 
به گزارش شبکه روسیا الیوم، «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله در سخنانی تأکید کرد: «تا زمانی که جنگ در غزه متوقف نشود در لبنان نیز متوقف نخواهد شد. اگر اسرائیل دایره حمله‌های خود را علیه لبنان گسترش دهد ما نیز با یک قدرت تأثیرگذار و برد جدیدی از توان‌مان عناصر دشمن را هدف قرار می‌دهیم. رژیم صهیونیستی می‌فهمد منظور ما چیست.» در واکنش به حملات موشکی حزب‌الله، توپخانه اسرائیل هم مناطق «راشایا الفخار و الحبریه» در جنوب لبنان را هدف قرار داد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
0
0
سلام خبر جالبیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
0
0
/}کاش یمن وعراق فرودگاههای نظامی اسراییل رو با موشکهای بسیار زیاد ونقطه زن شخم میزدند تا دیگر شاهد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
0
0
کاش شیرمردان یمنی کشتیها و هواپیماهای امریکایی حامل سلاح رو یا غنیمت یا حداقل هدف میگرفتند...بگید الهی آمین
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار